REGIONALNA PANORAMA

Dobrudžanska epopeja /  The Dobrudja Saga

  1. / 27’, Rumunija, Srbija, Dokumentarni

Scenario i režija: Siniša Dragin

Produkcija: Raico Cornea, Predrag Jakovljević 

Glumi: Marko Adžić

Narator: Dan Condurache

Produkcijska kuća: Uniunea Jurnaliștilor din Mass-media Minorităților Etnice, Oktobar film

Podrška: Departamentul pentru Relații Interetnice

Kraj Prvog svetskog rata 1918. godine označio je i kraj jedne od velikih imperija tog vremena, Austrougarske. Razlozi za to su mnogostruki. Jedan od njih je bio taj što su vojnici njene sopstvene vojske odbijali da se bore. Ne svi, naravno. Ko su bili ti vojnici? Šta ih je motivisalo? Živan Krkuš, rođen u selu Zlatica na krajnjem istoku carstva, bio je jedan od tih dezertera… 

Svetska premijera

 

Foto Robert Ghement
Foto Robert Ghement

Siniša Dragin

Rođen u Kuli, Jugoslavija. Režiser, scenarista, snimatelj i pisac; autor igranih i dokumentarnih filmova. Apsolvirao je 1991. Akademiju za film i pozorište u Bukureštu, Rumunija, a doktorirao 2020. sa disertacijom na temu „Šamansko putovanje, inicijacijska formula u igranom filmu“. Njegov prvi kratki film, „Tuga crnog zlata“ osvojio je Glavnu nagradu na festivalu u Oberhausenu 1994. Prvi dugometražni igrani film „Dugo putovanje vozom“ doneo mu je nagradu Evropske emiterske unije (EBU) za najbolji scenario 1998. u Ženevi. Drugi igrani film, „Svakog dana Bog nas ljubi u usta“ 2001. osvojio je Srebrnu piramidu na festivalu u Kairu i Tiger Award u Roterdamu 2002. godine. Ostvarenje „Ako zrno ne umre“ osvojilo je Dioraphte nagradu u Rotterdamu 2011. Za film „Šuma“ 2014. je dobio nagradu za najinventivniji dugometražni dokumentarni film na Internacionalnom festivalu filma „Visions du Reel“ u Nionu, Švajcarska. Kratki igrani film „Izvini“ (2016.), svetsku premijeru imao je na Palm Springs internacionalnom filmskom festivalu. Završava dugometražni igrani film „Crna ribica“. 

OMAŽ: BORIVOJ DOVNIKOVIĆ BORDO

 

1001 CRTEŽ  (1960, 14’)

Režija: Dušan Vukotić

Produkcija: Zagreb Film

U ovom dokumentarno-animiranom ostvarenju, s kraja središnjeg dela opusa svetskog velikana animiranog filma Dušana Vukotića, ostvaren je, možda, najneobičniji ali i najdirektniji prelaz između stvarnosti i fantazije. Autor je tu magičnu sponu, ne samo ironičnog gega radi, našao u prenatrpanom velegradskom tramvaju, koji sporim kretanjem zakrčenim ulicama ne oduzima dragoceno vreme samo domaćici, poslovnom čoveku ili turisti, nego i samozatajnom stvaraocu, kojeg igra Vukotićev kolega, tada mladi Borivoj Dovniković.

 

CEREMONIJA (1965, 03′ 36“)

Scenario, režija i animacija: Borivoj Dovniković Bordo

Produkcija: Zagreb Film

Pred zidom se grupa od šest ljudi namešta kao za fotografisanje. Čitavim tim ceremonijalom rukovodi sedmi, koji (kao fotograf) proverava kroz prste kompoziciju, rukama daje uputstva za pregrupisanje. Kompozicija je u redu. Kamera švenkuje u stranu i otkriva vod vojnika s puškama na gotovs…

 

 

ZNATIŽELJA (1966, 08′ 09“)

Režija i animacija: Borivoj Dovniković Bordo

Scenario: Borivoj Dovniković Bordo, Dragutin Vunak

Produkcija: Zagreb Film

Animirani film o znatiželji, za koju do danas nije pronađen lek.

 

KREK (1967, 10′)

Režija i animacija: Borivoj Dovniković Bordo

Scenario: Zlatko Grgić i Borivoj Dovniković Bordo 

Produkcija: Zagreb Film

Mladić nosi sa sobom u vojsku najboljeg prijatelja, žapca Kreka. Strogi kaplar pokušava da slomi junakov duh i od njega napravi pravog, bezdušnog vojnika, no žapčevo glasanje označava kontakt sa životom i humanošću.  Film je osvojio „Srebrnog medveda“ na festivalu u Berlinu i prvu nagradu u Gabrovu (Bugarska).

 

PUTNIK DRUGOG RAZREDA (1974, 11’)

Scenario i režija: Borivoj Dovniković Bordo

Animacija: Borivoj Dovniković Bordo, Turido Pauš, Zvonimir Delač

Produkcija: Zagreb Film

Za vreme putovanja vozom u drugoj klasi, usamljeni putnik neuspešno pokušava da se zbliži sa nizom neobičnih saputnika… Film je osvojio prvu nagrada za film duži od tri minuta na Svetskom festivalu animiranog filma u Zagrebu i Srebrnu medalju za animirani film na Festivalu jugoslovenskog dokumentarnog i kratkometražnog filma u Beogradu.

 

 

LJUBITELJI CVIJEĆA (1970, 10′)

Scenario, režija i animacija: Borivoj Dovniković Bordo

Produkcija: Zagreb Film, Corona Cinematografica

Cvećaru posao ide loše sve dok ne počne da prodaje cveće koje eksplodira…

 

 

JEDAN DAN ŽIVOTA (1982, 10′)

Scenario, režija i animacija: Borivoj Dovniković Bordo

Produkcija: Zagreb Film, Kinematografi

Usamljeni fabrički radnik živi monotonim životom, sve dok ne sretne prijatelja koji ga nagovori da dosadu utopi u alkoholu… Film je osvojio Zlatnu medalju za animirani film na Festivalu jugoslovenskog dokumentarnog i kratkometražnog filma u Beogradu  i nagradu „Srebrni Hugo“ na međunarodnom filmskom festivalu u Čikagu.

 

 

ČUDNA PTICA (1969, 10′)

Režija: Borivoj Dovniković Bordo

Scenario: Borivoj Dovniković Bordo, Dragutin Vunak 

Animacija: Vjačeslav Katjonočkin

Produkcija: Zagreb Film, Sojuzmultfilm Moskva

U ptičjoj koloniji dogodilo se nešto neobično: jednoj ptici iz jajeta se izlegao — budilnik. Sve bi bilo dobro, da se jednog dana budinik nije pokvario…

 

 

TIŠINA (2009, 8′ 24“)

Scenario i režija: Borivoj Dovniković Bordo

Animacija: Borivoj Dovniković Bordo, Pavao Štalter

Produkcija: Zagreb Film

Šta se događa kada gluvonema osoba iznenada dobije sluh?

 

 

foto Veljko Krulcic
foto Veljko Krulcic

BORIVOJ DOVNIKOVIĆ BORDO (Osijek, 1930 – Zagreb, 2022)

Reditelj, animator, karikaturista, crtač stripova i ilustrator. Karijeru je započeo kao animator („Veliki miting“ i „Veseli doživljaj“, 1951, W. Neugebauera), nastavlja kao crtač i animator („Gool!“, 1952, N. Neugebauera; „Romeo i Julija“, 1958, I. Vrbanića; „Mali vlak“, 1959, D. Vunaka…). Autor je animiranih filmova „Lutkica“ (1961), „Slučaj opakog miša“ (1962), „Olle torero“ (1963), „Bez naslova“ (1964, nagrade u Beogradu i Oberhausenu), „Kostimirani rendez-vous“ (1965), „Znatiželja“ (1966, nagrada u Lajpcigu), „Krek“ (1968, nagrada u Berlinu), „Čudna ptica“ (1969), „Ljubitelji cvijeća“ (1970, nagrade u Krakovu i Trstu), „Manevri“ (1971), „Putnik drugog razreda“ (1974, nagrade u Zagrebu i Beogradu), „N. N.“ (1977), „Škola hodanja“ (1978, nagrade u Zagrebu i Beogradu). Autor je i mnogih uspelih reklamnih filmova. Jedan od prvaka Zagrebačke škole animiranog filma, izrastao iz klasične figuralne animacije, uspešno je povezivao tradicionalnu komunikativnost i gegove sa modernim sintezama pokretnog crteža. Sam je crtao i animirao svoje filmove. Bio je majstor psihološle karikature: likovima je davao dopadljivost i karakterističnu individualnost, a situacijama maksimum duhovitosti i uverljivosti. Neki od njegovih filmova ubrajaju se u najuspelija ostvarenja jugoslovenskog animiranog filma. 

Izbor filmova: VIENNA SHORTS FESTIVAL

Međunarodni festival kratkog metra u Beču svakog proleća oko 300 filmova iz celog sveta učini dostupnim publici i profesionalcima na najbolji mogući način – u bioskopu, muzeju, u digitalnom ili virtuelnom prostoru. Festival daje kandidate za Austrijsku filmsku nagradu, Britansku filmsku nagradu BAFTA, Evropsku filmsku nagradu i Oskare, jedan je od dva filmska festivala u Austriji koja finansira EU. Sarađuje sa brojnim festivalima širom sveta, a 2014. dobio je  „Bank Austria Art Prize“, najvišu nagradu za umetničke i kulturne organizacije u Austriji. 

International short film festival in Vienna that annually in spring makes around 300 films from all over the world accessible to the audience and the international industry in the best possible way – whether in the cinema or the museum, whether in digital or virtual space. The festival is a qualifying event for the Austrian Film Award, the British Film Award BAFTA, the European Film Award and the Oscars® and is one of two EU-funded film festivals in Austria. It is active in numerous international collaborations and was honoured in 2014 with the Bank Austria Art Prize, the highest endowed award for art and cultural organizations in Austria. 

 

BRUM BRUM

2020 / 3’ , Muzički video, igrani, Austrija

Režija: Lorenz Uhl

Produkcija: Alex Mandl, Manuel Nguyen

Glume: Raffaela Uhl, Ariel Oehl, Haidy Darwish, Georg Nöhrer, Tim Oppermann, Jana Szasz, Sabin Meco, Roberto Caro

Produkcijska kuća: HØVNFILMS

Pokazna vežba napetosti: ovaj dinamični spot za pesmu koju izvode „YUKNO × Oehl feat. Autodrom“ je osvojio nagradu za najbolji muzički spot na Festivalu kratkog metra u Beču 2021.

 

Regionalna premijera

————————————————————–

Mora da postoji izlaz odavde

2020 / 13’, Eksperimentalni, Nemačka, Austrija 

Režija i produkcija: Rainer Kohlberger

„Nizovi šarenih svetlećih loptica idu preko prizora iz filmova katastrofe, dok sinusni talas sa trilionima efekta hvatanja prodire u mozak.“ (Dijagonala)

 

Srpska premijera

————————————————————–

Neće biti TV prenosa proleća 

2020 / 6’, Dokumentarni, Austrija

Režija i produkcija: Michael Heindl

„Prilično je čudno gledati televizijske ekrane u privatnim životnim prostorima koje je Mihael Hajndl snimao u Beču tokom pandemije u proleće 2020. Oni su uvek uključeni i nismo sigurni da li ih neko gleda.“ (Patrik Holcapfel)

 

Regionalna premijera

————————————————————–

Uzrok smrti

2020 / 19’, Dokumentarni, eksperimentalni, Austrija, Južna Afrika

Režija: Jyoti Mistry

Produkcija: Florian Schattauer

Glumi: Napo Masheane (glas / voiceover)

Produkcijska kuća: Süd Nord Film

Kvintet inspirisan užasima femicida: pet minijatura (zgnječiti, tući, udaviti, obesiti, spaliti) pulsira u ritmu nostalgične recitacije.

 

Srpska premijera 

————————————————————–

Praznici

2021 / 11’, Dokumentarni, eksperimentalni , Austrija

Režija i produkcija: Katharina Pichler

Nestvarni prizori sablasno pustih ulica u autorkinom rodnom Gracu tokom proleća 2020: upečatljive vizuelne i zvučne razglednice pandemije.

 

Regionalna premijera

————————————————————–

O / O

2021 / 6’, Eksperimentalni, ples, Austrija, Francuska 

Režija i produkcija, glumi: Paul Wenninger

Produkcijska kuća: Kabinett and Co

„Kadar po kadar – plesač kao flimski autor se uzdržava od suvišnih pokreta u vili u Bretanji, prepuštajući se individualnom, ali i društvenom stanju koje je francuski filozof Pol Virilio opisao kao polarnu inerciju.“ (sikspekfilm)

 

Srpska premijera 

————————————————————–

Druže Tito, ja nasleđujem / Genosse Tito, Ich erbe / Comrade Tito, I inherit

2021 / 27’, Dokumentarni, Austrija, Nemačka 

Režija: Olga Kosanović

Glume: Milivoje Pantović, Nadežda Pantović, Valentin Kosanović, Tanja Kosanović

Planiska padina, voćnjak, kuća. Idilične slike juga Srbije. Tri generacije pod jednim krovom, svaka sa svojim „nasleđem“. Ideja „doma“ je komplikovana, pitanje „nasleđa“ može biti teret, a Josip Broz Tito postaje simbol nečega što je izgubljeno.

 

Srpska premijera

 

Izbor filmova Mediteran Film Festival

Održava se u Širokom Brijegu (BiH) već 23 godine i jedan je od najstarijih festivala dokumentarnog filma u regionu. Takmičarski program predstavlja filmove nastale u produkciji ili koprodukciji neke od zemalja Mediterana.  Bogat prateći program obuhvata revijalne projekcije filmova, promocije knjiga s filmskim temama, okrugle stolove na temu dokumentarizma, itd, ali i turističke sadržaje (obilasci najzanimljivijih mesta u Hercegovini koja mogu poslužiti kao lokacije za snimanje filmova, gastro i enološka ponuda…). U sklopu festivala organizuje se filmska radionica, a MFF učestvuje i u produkciji ili koprodukciji dokumentarnih filmova.

 

ERTEBIZ / HEURTEBISE

  1. / 20’, Španija

Režija : Elisa Torres, Octavio Guerra 

Vetrovi snažno duvaju u Ertebizu, rodnom mestu Alis. Ovo je njoj poslednje leto, dok je za njenog praunuka Darija prvo u životu. Jedan život se primiče svom kraju, drugi tek počinje. Jedna kuća, tri žene, beba i more.

 

PAKAO / EL INFIERNO

  1. / 23’, Španija

Režija: Raul de la Fuente 

Čenu je rastao na ulici i prvi put je u sukob sa zakonom ušao sa svojih 15 godina. I tako je dospeo pravo u pakao: zatvor za odrasle Pademba u Fritaunu. Zapovednik pakla je g. Sila i tu se nada gubi. Čenu izlazi odatle posle četiri godine. Sada želi da se vrati.

 

GROBLJE / CAMPOSANTO

  1. / 24’, Španija

Režija: Pablo Adiego Almudevar 

Jedan starac je poslednji stanovnik planinskog sela. Iz dana u dan iz svoje kuće gleda propadanje mesta koje je nekada bilo puno života. Naš junak se upušta u razgovor sa svojim nemim susedima; razgovor sa smrću: pitanje i odgovor.

 

BORBA S BIKOVIMA

  1. / 28’, Španija

Režija: Jaime Alekos

Film nam pruža jedinstven uvid u borbu s bikovima: iz perspektive bika kao svesnog bića. Sniman tri godine u Španiji, prikazuje posledice koje imaju životinje nakon borbe u areni, pokazuje empatiju prema njima kroz njihove izraze lica, govora tela i reakcija.

Ko se bije, taj se voli? / Tko se tuče, taj se voli? / The scars you can’t see

  1. / 90’, Hrvatska, Dokumentarni

Scenario, režija,  produkcija: Danilo – Lola Ilić

Koprodukcija: Studio Lux, Anna Gaspotić 

Film tematizuje nasilje – porodično nasilje, koje je velikim delom naučeno ponašanje i koje se prenosi generacijama. Pokušava da objasni koje sve forme nasilja prećutkujemo, iz kojih razloga i šta možemo kao društvo da uradimo kako bi živeli u boljem svetu. Društvo koje isključuje, diskriminiše i ne pruža sigurnost svim građankama i građanima, nije društvo koje može da napreduje. Samo u sigurnom okruženju društvo može istinski napredovati. Život slobodan od nasilja i diskriminacije spada u osnovna ljudska prava, prava koja se uče i grade od malih nogu.

Međunarodna premijera 

 

Danilo – Lola Ilić

Rođen u Vranju, Republika Srbija (tada SFRJ) 1977. Diplomirao filmsku i TV montažu 2002. na Akademiji Umetnosti u Beogradu (BFA) u klasi prof. Andrije Zafranovića, magistrirao filmsku režiju 2007. na filmskoj školi Ohajo univerziteta (MFA). Živi i radi u Puli. Autor je četiri dugometražna dokumentarna filma: „Prašina svakodnevnog života“ (2011), „Mapa puna snova“ (2017), „Erik“ (2020), i „Tko se tuče taj se voli?“ (2021); dva dugometražna igrana filma: „Distortion“ (2007, magistarski film), „Memoari slomljenog uma“ (2015) i srednjemetražnog dokumentarnog filma „143°“ (2017).

Autorsko veče – Lordan Zafranović, 60 godina stvaralaštva

Simfonija Nebeskog grada 

Dokumentarni, 2004/ 59’

Scenario i režija: Lordan Zafranović

Produkcija: Gavrilo Azinović

Producentska kuća: Radio-televizija Srbije

Film je posvećen najvećem i najlepšem gradu Narodne Republike Kine, Šangaju, kulturnoj i industrijskoj prestonici istočne Azije. Nekada malo ribarsko mesto svoj procvat započinje prvih decenija dvadesetog veka kada će najveće svetske sile naći svoj interes na ovom prostoru Kine. Zbog svega toga Šangaj će imati burnu istoriju. Na ulicama grada tokom 20. veka preplitaće se ratovi, smrt i raskoš. Ovaj doživljaj imala je i ekipa RTS kada je uz pomoć Ministarstva za kulturu Narodne Republike Kine i Ambasade Narodne Republike Kine u Beogradu, posetila Šangaj.

Reditelj Lordan Zafranović daje pečat filmu i pravi jednočasovnu simfoniju slike i zvuka. Originalnom primenom arhivskog materijala, spajanjem slika starog i novog grada, otkriva lice, dušu i srce Šangaja. Filmom se, takođe, predočava i životna i istorijska činjenica, da sve civilizacije na vrhuncu svoje moći doživljavaju kraj, a na pepelu prethodne život započinje nova civilizacija. Nakon majstorskog i prepoznatljivog rediteljskog rukopisa Lordana Zafranovića ostaje zapitanost da li se to može i mora desiti i ovoga puta ili će sadašnjost ispisati drugačiju budućnost.

 

Osvojio je 2004 godine glavne nagrade za režiju i zvuk na Martovskom festivalu, kao i UNESCO nagradu za najbolji film na Festivalu u Češkom Krumlovu i nagradu za najbolju režiju na Svetskom festivalu ekološkog filma, Karlove Vari. Prikazan je na festivalima u Amsterdamu, Pragu, Brnu, Torinu, Aleksandriji, Solunu…

 

Lordan Zafranović 

 

Kao šesnaestogodišnjak, 1960. počeo je da se bavi amaterskim filmom. Do 1966. snimio je oko 25 amaterskih filmova, za koje je višestruko nagrađivan u zemlji i inostranstvu. Već 1966. dobio je najviši stepen priznanja u amaterskom filmu i proglašen je za međunarodnog majstora amaterskog filma.

 

U profesionalnoj kinematografiji pojavio se 1965. sa kratkim igranim filmom „Živela mladost“.

Do 1989. snimio je više od 20 kratkih igranih filmova, među kojima se izdvajaju „Ave Maria“ i „Prvi valcer“ (1971), za koje je odlikovan Beogradskom zlatnom medaljom. Dokumentarni film „Antika“ (1972), dobio je Beogradsku srebrnu medalju. Film „Rad zida grad“ (1975) dobio je i Zlatnu medalju Beograda 1976, a za srednjometražni dokumentarni film „Krv i pepeo Jasenovca“ (1983) nagrađen je Gran-prijem na Beogradskom festivalu.

 

Debitovao je na dugometražnom filmu kao student sa „Nedeljom“ (1969), a njegov sledeći

nagrađivani film, „Hronika zločina“ (1973), sastavljen je od tri srednjemetražna filma. Za film

„Muka po majci“ (1975) dobio je Nagradu kritike u Puli. Film „Okupacija u 26 slika“ (1978) osvojio je Veliku zlatnu arenu u Puli i bio je najgledaniji film u sezoni 1978/79. u Jugoslaviji i Čehoslovačkoj. Ovim filmom počinje svoju „ratnu trilogiju“, čiji je drugi deo, film „Pad Italije“ (1981), nagrađen Velikom zlatnom arenom i „Jelen“ nagradom u Puli, te Gran-prijem u Valensiji. Ostvarenjem „Večernja zvona“ (1986) zaključuje svoju „ratnu trilogiju”, a film je dobio nagradu za režiju i „Jelen“ nagradu u Puli. Na sasvim drugačiji način kasnije je režirao intimnu kamernu dramu ljubavne tematike „Ujed anđela“ (1984). Film „Haloa / Praznik kurvi“ (1988) sa motivom ljubavnog trougla i elementima osvete i tragedije osvojio je Zlatnu arenu u Puli za najbolju glumicu. Povremeno režira i na televiziji: „Ubistvo u noćnom vozu“ (1974, TV Beograd), „Gosti i radnici“ (1977, TV Zagreb).

 

Svojevrsna sinteza celokupnog filmskog stvaralaštva je dugometražni dokumentarac „Testament L. Z.“ (1994), dobitnik Češke nagrade za najbolji dokumentarac 1994. Češka faza obuhvata igrani film „Lacrimosa (Osveta je moja)“ (1995) i dokumentarce „Ko je M.Š“ (2000), „Oči Pekinga“ (2003) i „Lica od terakote“ (2003), koji je osvojio nagradu za najbolju režiju na Festivalu kratkog i dokumentarnog filma. 

 

Snimio je ukupno 80 filmova.

 

Godine 2011. u Zagrebu je završio šestogodišnji projekat, dokumentarnu TV seriju „TITO –

Poslednji svedoci zaveta“ u 13 epizoda po 55 minuta. Recenzije ocenjuju seriju kao „izuzetno kvalitetnu”, „bez ideološkog pristupa”, „nemerljivu vrednost” koja „obezbeđuje kredibilitet”.

Izbor filmova – AJB DOC Film Festival

Ovaj međunarodni festival dokumentarnog filma održava se u Sarajevu (BiH) od 2018, a organizuje ga televizijska kuća Al Džazira Balkan, u saradnji s Al Džazira medijskom mrežom i medijskim institutom.  Za cilj ima afirmisanje autora i dokumentarnih filmova koji se bave društvenim fenomenima, stavljajući u fokus univerzalne ljudske vrednosti: hrabrost, istinu, pravednost, toleranciju i kosmopolitizam. Sastoji se od takmičarske i netakmičarske selekcije filmova, kao i programa AJB Prikazuje. Pored prikazivanja filmova, uključuje i Q&A sesije nakon projekcija, druženja s autorima, izložbe i druge popratne sadržaje, koji stvaraju ambijent za upoznavanje i razmenu iskustava, te kreiraju platformu za ideje i nove projekte.

 

Don’t Cry For Me – Susan Sontag u Sarajevu

Bosna i Hercegovina, 2019/ 72’

Scenario i režija: Nihad Kreševljaković

Produkcija: Sead Kreševljaković

Produkcijska kuća: VIDEOARHIV Sarajevo, Festival MESS, uz podršku

Film prati priču o dolasku Susan Sontag u Sarajevo pod opsadom, gde je režirala kultnu predstavu „Čekajući Godoa“. Ljudi koji su učestvovali u projektu ili svedočili njenom boravku i radu u Sarajevu, pokušavaju kroz sećanja da ispričaju svoje intimne priče o ratu, o umetnosti nastaloj u periodu opsade, o Susan Sontag i njenom značaju, te o smislu stvaranja teatra u vremenu razaranja.

 

Srpska premijera

 

Poslednja krava u selu

Bosna i Hercegovina, 2021./ 116’

Režija i produkcija: Kenan Kulenović

Produkcijska kuća: Filmadžiluk, ASU u koprodukciji sa

Glavni akter je Muhamed Zulić sa Menjaka iz Vogošće kod Sarajeva. Njegova nana je muzla krave, njegova mati je muzla krave, njegova žena i on muzu krave. Nakon njih više niko tu neće musti krave. Muhamed je svedok vremena i prostora, pamti livade pre zgrada. U filmu ćemo raznositi mleko, družiti se sa Muhamedom. Ići u lov. Pokušati svedočiti prostoru kroz vreme jednog života. Zašto? Da se zabeleži pre nego što nestane.

 

Srpska premijera

Izbor filmova: Međunarodni festival kratkometražnog festivala Drama 

Festival je 1978. godine osnovao gradski kino klub. Od 2012. godine su organizaciju i finansiranje preuzeli grad Drama i Ministarstvo kulture Grčke. Cilj festivala je da promoviše i širi filmsku umetnost, sa naglaskom na kratkometražni film, u Grčkoj i inostranstvu. U okviru programa „Festival Drama putuje…“ nagrađeni i zapaženi filmovi sa festivala Drama putuju po svetu i grčkoj predstavljajući se ljubiteljima filma i učvršćuju podršku i zanimanje publike za kratkometražne filmove.

S ponosom prestavljamo na 69. Martovskom festivalu izbor nagrađenih kratkih filmova iz selekcije domaćih filmova sa Međunarodnog festivala kratkometražnog filma u Drami.

 

Letovalište

  1. / 21’, Grčka

Režija: Alexandra Mattheou

Leto je uvek prisutno u Limasolu, nekadašnjem malom mestu na Kipru koje je postalo mediteranski raj za oligarhe. Kao stilista za hranu, Tina je istovremeno i učesnica i žrtva ove transformacije, što je vodi u depresuju. Na dan svog rođendana, sprema se da odustane od svega, kada joj neobičan susret menja život.

 

 

Student / Ο φοιτητής

  1. / 8’, Grčka

Režija: Vassilis Kalamakis  

U novembru 1973 su na Politehničkom univerzitetu u Atiini održane trodnebne demonstracije protiv diktature. Završene su upadom vojske u kompleks Univerziteta. Pratimo poslednje minute posade oklopnog vozila pre upad na Univerzitet i slamanje ustanka protiv režima.

 

 

Za Vankuver / Το Βανκούβερ

  1. / 23’, Grčka

Režija: Artemis Anastasiadou  

Dva brata, jedna kletva, ranjeni pejzaži i bekstvo. Da li je ovo priča o migracijama ili hronika istrebljenja?

 

 

Ne želim ništa da zaboravim / Δεν θέλω να ξεχάσω τίποτα

  1. / 5’, Grčka

Režija: Vaggelio Soumeli  

Marialena razgovara sa sestrom preko telefona tokom priprema za sahranu njihove majke.

 

Auto-put 65

  1. / 15′, Grčka

Režija:Evi Kalogiropoulou

Radnja filma je smeštena na obodu velegrada u industrijskoj zoni Aspropirgos, gde uglavnom žive imigranti, pomešani sa Grcima doseljenim iz Rusije. Auto-put 65 je poput niza malih eksplozija života smeštenih uz put koji vodi ka Atini.

 

 

Sa balkona / Από το μπαλκόνι

  1. / 12’, Grčka

Režija:Aris Kaplanidis

Sredovečna žena posmatra sa svog balkona komšiluk u jednom delu Atine izazivajući razne reakcije. Jednoga dana je nema na balkonu i svet se zauvek menja.